Californication

Tjohej! Nu är jag i LA. ;)

Californicationen är i full gång xD För att va USA ses ofta California som ett ganska hälsosamt ställe. Fler har hälsokoll än på andra ställen i USA iaf. (men ja, man ser fortfarande sjukligt överviktigam människor ute på gatorna) Hur som helst, jag har redan börjat bli mer hälsosam ;) Det blir så när man inte åker kommunalt eller bil. Man går helt enkelt. Flera timmar varje dag. :)

Förutom gått har jag vart nere på Redondo Beach idag. Vi skulle ha surfat, men bara några hann för sen blev vågorna för farliga för att vi skulle kunna fortsätta. Men spela Volleyboll gjorde jag iaf. ;) Eller ja, "spela". xD Bra kan man ju inte säga att jag va. X'P Men jag va inte ensam om det så vi hade rätt kul :)

På stranden såg vi flera delfiner simma :D Ascoolt! En hel flock, i perfekt rytmik, hoppade mellan vågorna :) Synd bara att jag inte såg dem närmare. Men de vågade nog inte komma närmre än så, för det va EF-are och surfade ganska nära. Bilderna på delfinerna blev därför inte helt bra, men de får duga xD Man ser några fenor som sticker upp iaf. ;)

Man kände sig verkligen som en i The OC när man var där på stranden, för ni vet de där små hytterna som de sitter och pratar utanför ibland i OC? De filmades på Redondo Beach. :)

I övrigt har jag ätit yoghurt på Yoghurt palace, eller vad det nu hette. Man får plocka som man vill av yoghurtar av alla möjliga och omöljiga smaker, och frukt, strössel, choklad, osv. Sen väger de och tar betalt efter vikt. :) Asnice! Jag har också besökt piren i Redondo Beach. Väldigt mysig :) Tydligen var ställen där, precis som på resten av stranden, identiska med ställen i OC. xD Jag har oxå ätit tacosallad till middag på en mysig mexikansk restaurang vid vattnet.

Jag har oxå lärt mig att norska inte alltid är så lätt som man tror. Ett exempel är när Rebecca, en av tjejerna som jag delar rum med, sa "adapter" och jag hörde "apotek". Ett annat, värre, exempel är när hennes norska kompis berättade om ett yrke som liknade psykolog & socionom och jag trodde hon sa värnplikt xD Det är inte min hörsel det är fel på, det är orden som uttalas lika. ^^

Och sen har jag bränt mig :( Som alltid xD

Imorn blir det upprop med skolan. :) Känns bra att äntligen bli "riktig" EF-student då xD Idag har jag bara studerat andras scheman och oroat mig om man får va med på aktiviterna trots att ens kurs inte börjat. Dock var jag med ändå, men tanken kom upp xD

Därför ska jag sova nu :)
Gonatt! <3

/Algot


Ps. Jag sa söndagar. Idag är det söndag. Nöjd Jennie? ;) Ds.

Kommentarer
Postat av: Katja

Du har skrivit!!! :)

Jag vill också gå på en strand och spela californication låter asmys :D

2011-09-27 @ 22:38:09
URL: http://katjalundqvist.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0