Tjohej!

Idag jobbade jag på en jättetrevlig skola i Alvikområdet. Jobbade på fritids, alltså sköna tider, men det va liksom bara grädde på moset. Trevliga kollegor, jättegulliga 8-åriga barn som dessutom verkligen gillade mig, en fin miljö och INGA bråkbarn såvitt jag märkte. :) Dagar som dessa älskar jag mitt jobb! :D Man får ju liksom betalt för att ha kul då :D

Sen fick jag höra rätt roliga saker av barnen. xD T.ex:

Barn 1: Hur gammal är du?
Jag: Jag fyller 20 i år.
Barn 1: Va? Du ser ut som 10!
Barn 2: Men när man är 10 kan man ju inte jobba heller...


Barn 1 (efter att ha frågat ut mig om jag va kär i nån på studenten och frågat ut mig om det): Men är du kär i nån kille nu då?
Jag: Nej.
Barn 1: Är du tillsammans med någon kille nu då?
Jag: *fnissandes* Nej.
Barn 2: Men om du snart är 20, är det inte på tiden nu då? *menande blick*


Alltså kids...you gotta love them sometimes! xD X'P
Men det där om att dagens barn är vana vid annat än kärnfamiljen verkar ju va bullshit ibland xD Med tanke på att dels barnet tyckte jag vid (snart) 20 års ålder borde bilda familj och dels att barnet uteslöt tanken att jag skulle kunna gilla tjejer, eftersom att denne specifikt uttalade KILLE vid frågan :p Men å andra sidan kanske inte 8-åringar tänker på sånt...


Nu är det bara imorn kvar, sen flyttar vi på fredag...

Hugs!
/ Algot

Kommentarer
Postat av: Katja

fatta om det var samma unge så att du borde h ett seriöst förhållande vid 10årsålder.Åldersnoja för resten av oss i sådant fall kanske ? Då borde ju vi ha villa volvo vovve nästan :P

2011-03-30 @ 21:33:40
URL: http://katjalundqvist.wordpress.com
Postat av: Jennie

Haha nej :) Det va två olika ungar, vid två olika tillfällen :) Jag kanske borde skrivit unge 3 & 4 oxå xD

2011-03-30 @ 23:55:17
Postat av: Anonym

Jag förstod det men i teorin ;)

2011-03-31 @ 00:23:47
URL: http://katjalundqvist.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0