Tröttheten gör mig kreativ

Efter att ha sovit ca 4 timmar på ett "dygn" av 33, upptäckte jag en ny sak om mig själv. Sömnbrist gör mig tydligen kreativ ;)

När klockan var typ halv 5 på eftermiddagen idag, började jag skriva på en låt som jag, helt spontant kom på med hjälp av ett konstigt sms från Ola. (han skickar sådanna när han är trött eller full, i det här fallet trött :P) Han hade skrivit "blåbärsklack", bara det, och ingen förklaring, i smset. Så jag tänkte då att jag skulle komma på en låt som förklarade hans sms ;)

Det gick såpass bra, att när jag hade den låten klar, började jag skriva vidare på en låt som jag börjat med tidigare. En låt som handlar om killen jag såg på tunnelbanan en morgon vars gitarrspelande och utstrålning gjorde mig helt varm. :) "I fell in love with your guitar", heter den xD

Men nu åter till blåbärslåten. Eftersom att den är så flummig, tycker jag att den passar för bloggen. ;) Jag har ingen möjlighet att lägga upp den sjungen på datan nu, för det skulle kosta mobilinternet som är så jävla dyrt, men texten kan ni få se ;) Copyrighted by Jennie Algotsson ofc ;)


THERE YOU GO:

VERSE 1:
I was out on a walk,
went on the streets,
feeling calm and pleased.
Got my heels on my feet,
my brand new shoes,
completely white.

BRIDGE:
If I'd seen the berry, 
it wouldn't have gone this far.
Yet I didn't,
and what happend?
Guess what...

CHORUS:
My blueberry heels,
mhm-mhm mhm mhm
My blueberry heels,
mhm-mhm mhm mhm

VERSE 2:
This berry had an infection,
that sperad,
all over the heels.
Made and instant connection,
made my heels,
completely blue.

CHORUS:
My blueberry heels,
mhm-mhm mhm mhm
My blueberry heels,
mhm-mhm mhm mhm

BRIDGE:
If I'd seen the berry, 
it wouldn't have gone this far.
Yet I didn't,
and what happend?
Guess what...

Yet I didn't,
and what happend?
Guess what...


Hahaha! xD Så nu när jag har delat med mig av en så nördig sak, är det er plikt att säga er åsikt...


VAD TYCKS? ;) xD


Hugs!
/ Algot

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har ingen plikt jag är musikalisk handikappad :D

2011-06-26 @ 15:05:26
URL: http://katjalundqvist.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0