Att skriva låtar.



Jag önskar att jag var en så bra låtskrivare som Taylor Swift. Jag kände den känslan idag när jag stod och sjöng en av mina nyskrivna låtar. Det kändes bra, men inte perfekt. Det beskrev det jag ville, men inte klockrent. Hon lyckas däremot att beskriva saker mycket bättre i sina låtar. Visserligen vet jag ju inte hur nära de är de verkliga händelserna, men de många detaljerna får mig att anta att de är väldigt lika.


Tänk att bara kunna sätta sig med gitarren, klinka i några timmar och få ihop en låt som beskriver EXAKT hur man känner. Den förmågan har inte jag. Och kommer förmodligen aldrig att få, för jag är för otålig med mitt gitarrspelande xD Om jag nån gång känner den känslan utan gitarr, det återstår att se. Just nu känner jag den inte i alla fall.


Och det är frustrerande. Jag blundar genom den andra versen, men känner att stora delar av känslorna bakom de stängda ögonen liksom inte KÄNNS i texten.


Men vad är det man brukar säga...övning ger färdighet? ;)
Hoppas det är så med mig oxå xD


Kram!
/ Einnej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0