Tjänade pengar på att inte diska!!! ;)

Nog för att jag hatar när föräldrarna bråkar och gnabbas, men för några dar sen, FÖR EN GÅNGS SKULL!!!, kunde jag faktiskt dra nytta av det! ;)

Såhär såg det ut:

Pappa: Jennie, kan du komma hit?
Jag: *suck*, vad vill du? Jag kollar på tv!
Pappa: Vad skulle du säga om att diska istället för mig mot att få betalt?
Mamma: Neeeej!
Jag: Hur mycket får jag i sånna fall?
Micke: 10 000!
Mamma: Ja, eller ännu mer!
Jag: *asgarvar*
Pappa: Nej, såklart inte!
Micke: 20 000!
Jag: Hahaha!
Pappa: HAHA! Nej! Men 100 kr?
Mamma & Micke: Nej, det är för lite!
Jag: Ja, det är för lite! 1000 kr?
Mamma & Micke: Ja, 1000 kr?
Pappa: Nej. Men 150?
Mamma: Nej! Låt honom inte komma undan, han måste träna inför då han bor själv! Och det är HANS diskdag idag, inte din!
Jag: 500?
Pappa: Nä, men 200?
Jag: ...
Mamma:
Gör det inte!
Pappa: Nu ser jag att du tvekar, för du tycker att det är på gränsen till tillräckligt mycket pengar!
Jag: 250?
Pappa: 200 kr är mitt sista bud.
Jag: 200 är iofs en väldigt bra timlön, det blir typ 400 i timmen! Jag har 100 på mitt nuvarande jobb...hmm...jag kanske ska....
Mamma: Du kan få 200 kr av mig om du INTE diskar! Han ska inte smita undan från sina uppgifter!
Jag: Är du säker, mamma? Lovar du det? Inga fingrar i kors?
Mamma: Ja, jag lovar!
Jag: *skrattar så att jag nästan svimmar* Pappa, du har just failat rejält! Är du säker på att du lovar det, mamma?
Mamma: Ja!
Jag: Okej pappa, då får du diska själv!


Sen fick jag pengarna av mamma! :D Samt en föreläsning av pappa om att det faktiskt är så i verkliga livet, att en del folk kan göra väldigt lite och ändå tjäna massa pengar. Och sen om aktiesparande. Fast den lyckades jag stoppa, efter ett tag iaf. xD

Senare på kvällen fick jag veta att mamma hade diskat ÅT pappa, ändå! xD För hon ville underlätta för honom eftersom att han hade vart så duktig och jobbat så otroligt mycket med källaren istället för att diska. xD


Så mamma gjorde typ världens sämsta deal, men själv är jag rätt nöjd...;) 200 kr på att inte diska, det är allt en VÄLDIGT bra deal! :D ;)


Hugs!
/ Algot

Kommentarer
Postat av: soffan

haha okay jag måste hålla med om att din mamma gjorde en väldigt dålig deal xD Du fick pengar för ingenting o hon diskade i slutändan..

2011-01-09 @ 19:47:23
URL: http://ienvaldsomensoffipropp.blogg.se/
Postat av: Jennie

Japp xD



Men jag klagar inte ;)

2011-01-09 @ 22:01:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0