Hålla tungan rätt i mun fick nyss en ny betydelse...

Igår ramlade jag i trappan hemma. Slog i knät, och det gör fortfarande lite ont idag, men bara när jag lutar vikt på det. (typ sitter på golvet) Men det värsta av allt var att jag, på något knasigt sätt, lyckades bita mig i tungan vid fallet. HÅRT! :(

Så nu har jag spenderat hela dagen med att kämpa för att inte läspa på jobbet xD Det är inte lätt att prata med en skadad tunga ska ni veta! Och att äta är ännu värre! Maten smakar gott, men ibland skaver den mot tungan eller så skaver tungan mot kinden, så bara att äta en banan blir ett projekt! :( Lyckades klara mig igenom arbetsdagen riktigt bra ändå, men kämpa fick jag! För att lyckas äta måste man hålla tungan rätt i mun. Vilket gav det gamla ordspråket en helt ny betydelse...

Men i övrigt mår jag bra. ;)

Kram!
/ Jennie

Kommentarer
Postat av: Soffan

Ta iskallt vatten varje gång du dricker så kanske du bedövar tungan. Jag brukar alltid spola tungan under kallt vatten precis efter jag bitit i den o då brukar det inte göra lika ont...:)

2011-01-21 @ 23:25:28
URL: http://ienvarldsomensoffipropp.blogg.se/
Postat av: Jennie

Nu är det ingen idé, för nu är tungan bättre:)



Men jo, det kanske kan funka. Grejen är dock att det verkligen blev ett riktigt SÅR (som t.o.m blödde) nu, vilket det sällan blir när man biter sig i tungan. Och jag vet inte om iskallt vatten funkar lika bra på sår..

2011-01-24 @ 01:00:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0