Vad du är söt, min kära lilla ponny!

Dagen har bestått av tre saker.


1. Barn - Passade Selma för första gången :) Det gick bra. Hon är väldigt söt den där ungen, speciellt söt när hon inte skriker och är glad då såklart ;) Men hon va glad för det mesta. ;) Hon hade nyss lärt sig klappa händerna (9 ½ mån gammal), så det gjorde hon stolt och tyckte det va kul. Gullunge!

Aldrig trodde jag heller att jag skulle, som vuxen, få nytta av mina gamla favvobarnfilmer. Men jodå! Mary Poppins hjälpte mig att natta ungen när hon skulle sova eftermiddagssömn. ;) "Feed the birds" sjöng jag för henne, flera gånger, om och om igen, och tillsist somnade hon. :) Ska passa henne imorn oxå.

2. Bilkörning- Körde till Harry och Sofia, det längsta jag nånsin kört själv. ;) Sen från dem mot Ekerö. Vilket inte var det lättaste, för jag hittade inte ut mot Kristineberg och hamnade därför bortom Solna (Jävla E4/E20! xD), mitt i rusningstrafiken. Så tid tog det, men fram kom jag. Precis i sista minuten typ. xD Och sen efter ridningen körde jag hem igen från Ekerö.


3. Ridning - Min första riktiga ridlektion i gruppen jag ska rida i nu. Och vet ni det roliga? Det va HOPPLEKTION! xD Så där kommer lilla jag, som förutom provridningen inte har ridit på ett och ett halvt år, och ska sätta mig på en frammande ponny och hoppa RIKTIGA hinder! xD Men det gick bra :) Lite rostig början, men när jag fått in tänket gick det bättre :) Gruppen var trevlig, och hästen jag hade, Fantasia, va bra :) Fast hon bits! :O Inte när man rider då, men när man står och håller henne får man passa sig xD Söt va hon iaf :D


Rubriken blev en blanding av 1;an och 3;an. Barnlåt och ponnies ;)


Föressten, jag skrev som sagt fel i förra inlägget. Internationella melodifestivalen är i maj, inte i mars. Så jag kommer inte alls va där två dagar innan. Men två månader och två dar innan iaf ;)


Nä, nu ska jag sova. Behöver energi tills barnpassningen imorn ;)


Gonatt!
Kramar!
/ Jennie


Kommentarer
Postat av: katja

Du skulle få poäng i så ska det låta för rubriken :)



Vad bra att du rättar dig själv :)

2011-02-16 @ 21:21:22
URL: http://katjalundqvist.wordpress.com
Postat av: Soffan

Du tycks ha fullt upp nu med tva jobb och ridlektioner och koren! ;) :) Hur ofta i veckan rider du?:)

2011-02-18 @ 00:51:49
URL: http://ontravelingfoot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0