Something keeps me holding on to nothing




Kom och tänka på låten "Haunted" av Taylor Swift när jag läste http://ontravelingfoot.blogg.se/2011/february/natten-i-spokhuset.html#comment 's blogginlägg om "spökhuset". Därav rubriken till det här inlägget. Det är en så jävla bra låt! Älskar varenda del i den, fast jag inte kan relatera till den alls, så är det bara så underbar melodi och allt! Sen har de en slags sidomusik som spelas samtidigt som refrängen ibland, och den delen älskar jag extra mkt. :D Ett musikaliskt underverk, enligt mig. ;)

Hur som helst, det är i princip det som är i mitt huvud största delen av dagarna nu. Taylor Swift. Eftersom att jag för några dagar sen insåg att jag kanske kan se henne live i mars, då hon kommer till Europa! :D Så idag ringde jag, med en död hals och rinnsnuva, till både Norge och Tyskland. I Norge hade biljetterna sålt slut, bara på två dagar. :S Eller rättare sagt; i förrgår fanns biljetter, idag fanns inte. Själva biljetterna började säljas för länge sen. Men i Tyskland fanns det hopp. Dock är det i en stad jag aldrig hört talas om innan, Oberhausen, och det går inte ens flyg dit. Så vi får se om jag kommer iväg. ;) Ingen ska iaf kunna säga att jag inte försökt!

Och om jag kommer iväg, är jag modig. Inte bara för att det va en spontangrej, utan för att jag i sånna fall får åka dit SJÄLV. Eftersom att jag inte vet nån som kan följa med. Eller vill. För jag är typ den enda jag känner som gillar hennes musik, kanske med undantag från Jennie och Tatianas familj, men de bor ju i Nice respektive USA. ;)

Och det känns ganska spännande. Att klara sig i en främmande stad i Tyskland, visserligen bara en helg men ändå, helt själv. Kanske blir jag mer social mot främlingar då, när jag inte har nån annan att prata med :)

Men men, vi får se om jag ens kommer iväg. Jag ska hålla tummarna iaf! Kunde allt behöva den uppmuntran, nu när jag är så sjuk!


Hugs!
/ Jen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0