Rumpont och linebaneskjutsning

Okej, så när alla reselyllosar uppdaterar så duktigt om sin vardag kanske jag i kalla Sverige borde uppdatera om min oxå ;) Inte lika spännande som deras kanske, men rätt så spännande ändå ;)


Så, den här veckan har jag:


- Vart klasslärare två dagar i en tvåa i Alvik. Några stökisar, annars en trevlig klass :)

- Börjat rida igen. :D Ska börja på Ekerö Ridskola, mycket bättre än Äppelviken verkar det som! :) Jättetrevlig och bra ridlärare, fina hästar och framförallt LYCKLIGARE hästar. :) För de får va HÄSTAR, de får gå i hagarna och trivas då de inte rids. Så var det inte på Äppelviken. Ridlektionen gick bra, jag hade en fuxfärgad d-ponny som hetter Gimmi och va söt och bra :D Hon tyckte om att galoppera, vilket passade mig utmärkt ;) Hon tyckte däremot inte om att stanna när hon väl vart igång, vilket inte passade mig lika bra. ;) Men söt va hon! :D

- Fått ont i magen, rumpan, ryggen, axlarna, armarna och fötterna av ridningen samt jobbet ;) X'P

- Jobbat två och en halv dagar på en skola i Abrahamsberg. Den var verkligen jättetrevlig! Både ungarna, personalen och miljön! :) Får jag så kommer jag gärna tillbaka dit, för det va härligt! :D

- Sprungit runt och skjutsat ungar på linbana då vi va i parken idag ;) Blev träning det oxå, plus ridningen xD De fick ju aldrig nog liksom. X'P Så det blev jag som sa stopp :P

- Läst massa sagor för ungarna. ;)

- Fått ett jobberbjudande som barnvakt från en person jag ser upp till och gillar. Hoppas verkligen jag kan ta jobbet! :D

- Haft kör med nya körläraren. Och Gerd kom och hälsade på! Det va kul att se henne. :) Hon såg strålande ut, och hade peruk som verkligen inte såg ut som en peruk. Kul att se att det gått så bra! :)




Och det va väl typ allt xD


Kramar!
/ Jennie

Kommentarer
Postat av: Katja

Men lilla unge du hade ju typ bara skrivit ett inlägg jag inte hade läst :P

Vad avundsjuk jag blir att du har börjat rida igen!:) Kan känna känslan av att bara galopera fram :)

2011-02-06 @ 23:24:50
URL: http://katjalundqvist.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0