Ein Papagei auf den Bus. ;)


Inte riktigt såhär såg den ut, men nästan. ;)


Kära läsare!
Idag har jag än en gång fått bekräftat att det gamla talesättet gäller; man måste våga för att vinna! :)

Såhär gick det till:

Jag gick i vällingby påväg mot busstationen. Såfort jag kom in i "hytten" trodde jag att jag hade sett fel. Framför mig satt en dam (pensionär) med en fågel på axeln. Närmare bestämt en papegoja. Jag stirrade, samtidigt som jag försökte läsa av tidtabellen och gick sen och satte mig brevid henne. Jag tänkte och tänkte, stirrade och stirrade och tillslut tänkte jag att "men va fan, jag är nyfiken, bäst att jag frågar". Så jag sa helt enkelt "ursäkta! hej, jag ville bara säga att du har en väldigt fin papegoja!". De orden ledde oss in på ett långt samtal om fågeln, och sen efter ett tag frågade hon om jag ville hälsa på den. Jag ba "absolut, men den bits inte va?". Hon ba "nä, den är jättesnäll". Så jag sträckte fram armen och den hoppade på. :D Ascoolt, att ha ett litet liv på armen sådär :) Dock var den trött och mammig, så den fick komma tillbaka till ägaren ganska snabbt.

Sen fortsatte vi prata och jag fick veta att papegojan hade jobbat med olika filmgrejer, vad den tyckte om att äta och att de var påväg hem från en fågelträff. Sen gick vi på bussen. Där pratade vi inte, förrän jag gick av. Jag tänkte än en gång att "va fan, jag kommer ångra mig annars". ;) Så jag frågade om jag fick ta en bild på papegojan och det fick jag. :) Tyvärr sprattlade hon en del, vilket gjorde bilden ganska dålig. Men om man vet att det är en papegoja så kan man urskilja det iaf, typ. ;) xD



Ashäftig upplevelse iaf! :D Helt klart den coolaste bussväntningen jag nånsin vart med om! ;) :D Det är inte varje dag man får hålla i en papegoja. :)

Jag kan också passa på att nämna att av oss kanske 10 pers på stationen var det bara jag och en annan pensionär som vågade prata med papegojans ägare. De andra bara stirrade och log eller höjde på ögonbrynen. Och av dessa tio pers va jag den enda som fick hålla i den. ;) För jag vågade, jag tog kontakt med henne först av alla, satt brevid och pratade. :)

Så tur måste man också ha iofs, men sen måste man också VÅGA FÖR ATT VINNA! ;D


Gonatt sovgott!
Kramar!
/ Jennie

Kommentarer
Postat av: sofie

Haha gosh vad roligt! :D xD Frågade du varför hon inte hade papegojan i en bur eller nått? xD Den kan ju få för sig att flyga iväg typ xD xD

2010-10-08 @ 00:22:13
Postat av: Jennie

Japp. :D XD Den hade ett koppel på sig, som hon hade gjort själv, och det innehöll en blöja oxå så den va rätt smart tyckte jag. :) Och hon ville väl inte ha den i bur antar jag. :p Den va ju väldigt väluppfostrad så. ;) :)

2010-10-08 @ 10:45:48
Postat av: IE

SV: patetiskt, men det handlar om god natt smsen jag brukade få förr av en viss människa. :P

2010-10-18 @ 00:07:41
URL: http://jenniewithie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0