Tänk jag drömde inatt att jag hade en katt...

Nej. Det gjorde jag faktiskt inte. Jag drömde något mycket hemskare. Att jag led av en dödlig sjukdom, och bara hade en dag på mig att leva. :( Jag förstår inte riktigt hur det funkade, men jag skulle dö typ 23.59 eller nåt, och drömmen utspelade sig på eftermiddagen/kvällen samma dag.

Av nån anledning sprang jag och familjen runt på nåt sjukhus. Jag tror inte riktigt att de hade några botemedel mot det, och jag tror inte riktigt att vi var välkomna på sjukhuset heller. Men vi sprang runt och försökte trösta/hjälpa mig. Jag hade också ett alternativ att åka nån annanstans och försöka förbättra sjukdomen, men jag var osäker inför det eftersom jag ändå inte trodde det skulle hjälpa.

Nu minns jag faktiskt inte så mycket mer än så, men jag minns typ känslan av att veta att man snart skulle dö. :S Att klamra sig fast vid hoppet om att överleva, och att inte veta om man skulle se nästa dag eller inte. Jag kollade typ ut, runt, överallt och tänkte hur underbart det va att va vid liv. Sen grät jag. Massor. Vid flera tillfällen i drömmen.

När jag vaknade kände jag sån lättnad så ni anar inte! :O Det va liksom "Hallelujah, jag lever och jag ska inte dö snart!" :D  Och jag va rädd att somna igen, för jag trodde jag skulle drömma om samma sak då. Vilket jag faktiskt gjorde. :S :O


Nu kollade jag nyss några drömlexikon, och de sa såhär:

"Död: Drömmar om död och döende är inte på långa vägar så dystra som de låter, utan förutsäger vanligen att stora förändringar håller på att ske i ens liv." (http://lastafetah.edu.gellivare.se/tidigarenr/nr_24/N%F6jen/artikel2.htm )

" Din egen död indikerar en ny början." ( http://paranormal.se/topic/dromtydning.html )


Så det lät ju inte sådär jättefarligt :) För en ny början kan ju t.ex betyda att jag är på början av sträckan mot körkortet. :)


Nä, nu ska jag inte blogga mer innan jag sover.  Förhoppningsvis drömmer jag om nåt trevligare inatt. ;)


Hugzz!
/ Algot

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0