Beethoven's Symphony No.9

Mina damer och herrar...I'm in BIG trouble! xD


Let me tell you from the beginning...


Idag på högskoleprovet hade jag en alldeles speciell strategi. :p Jag gjorde nämligen så att på varje rast satte jag mig och lyssnade på Beethovens Symphony No.9. Japp, klassisk musik. ;) Jag har hört att det ska göra en smartare eller nåt sånt, typ. Eller det funkade på barn iaf. Men jag tyckte det borde funka på vuxna oxå ;) xD Så därför gjorde jag så ;)


Om det funkade eller inte är svårt att säga. Om jag har räknat rätt fick jag 1,1 eller 1,2. Förut hade jag 0,9, så en bättring är det ju lungt. Men å andra sidan sägs det att resultatet bättras de tre första gångerna, och det här va ju min andra gång jag gjorde det. ;)

Så ja, musiken KAN ha påverkat, men det betyder inte att den gjorde det. Däremot gjorde den en annan sak...hängde sig fast på min hjärna. xD Hela jävla dan! :O Så för bara nån timme sen va jag tvungen att lyssna igenom den några gånger igen, för att stilla begäret...


Mina damer och herrar, kan det vara möjligt? :O Har jag utvecklat ett beroende av klassisk musik? :O :S *scared* xD


Hugs
/ Jennie

Kommentarer
Postat av: soffan

hahahahah xD och varför tog du just beethovens 9e symfony? :P



jag tror inte du har utvecklat ett beroende för klassisk musik i säg bara för den där låten..xD så nu kommer du köra på beethoven fram till jul och julafton då da? ;) XD XD



om du har fått ett beroende av klassisk musik är väl inte det så farligt :) xD

2010-10-24 @ 12:18:31
URL: http://ienvarldsomensoffipropp.blogg.se/
Postat av: Anonym

hehe i den här artikeln står det att man förbränner mindre kalorier om man lyssnar på klassisk musik :P

http://www.nyfikenvital.org/?q=node/2744



vad vet jag om det är sant

2010-10-31 @ 00:03:06
URL: http://katjalundqvist.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0