Världsrekord..

Eller i alla fall Jennie-rekord. I skumma drömmar! xD Igår natt hade jag en skum dröm och inatt hade jag en minst lika skum dröm. Berättar om nattens dröm...


Jag, Jossan, Katja och ett gäng till skulle spela upp Joseph and his amazing technicolor dreamcoat inför något slags finbesök. Vet inte om vi var i en skola eller vart vi var, men en stor scen hade vi iaf. Dessa "finbesökare" var tydligen viktiga att imponera.

Så innan allting började och vi hade klätt på oss och allt, blev jag jättekissnödig. Jennie, som va med och peppade oss, sa att jag kunde hålla mig, för det va viktigt att alla var med i första akten eftersom att finbesökarna kom precis då. Jag sprang ut, kollade scenen, såg att alla inte va uppe än och sprang tillbaka. Då möttes jag av alla andra, som va påväg mot scenen. Men jag struntade i det och sprang snabbt på toa. Sen sprang jag ut igen, mitt i "Jakob and sons"-låten. Vid fel tillfälle. Jag spelade Naftali (precis som Jennie gjorde då hon i VERKLIGHETEN spelade upp den). Men tydligen hade Jennie spelat Naftali innan mig även i drömmen, och hennes scenkläder hängde fortfarande kvar på krokarna.

Hur som helst, tydligen hade jag även glömt bort vad min rollfigur hette, så jag hade ändå inte haft koll på när jag skulle in. Under uppträdandet så var det tydligt att alla andra hade repeterat  och att jag inte hade repeterat. Jag hade aldrig fått information om när repen va, men det hade uppenbarligen alla andra. Så vid flera gånger sprang jag in på fel tillfällen, sprang i fel ordning i leden, hade fel scenkläder på mig vid fel tillfälle, osv. Men jag kunde iaf låtarna, som tur var, för de har jag ju kunnat i flera år.Sen hamnade jag fel vid nån scen där två av brorsorna skulle leda Jakob, och blev alltså en av dessa. Och jag hade noll koll, men traskade på och ledde honom så gott jag kunde, dock väldigt förvirrat.

Sen var det äntligen paus. Vi skulle springa och byta om inför nästa scen. Då dök ett nytt problem upp. Jag hade inte fått någon information om vad vi skulle ha för scenkläder. ALLS! Som tur var kunde jag låna Jennies gamla, trots att de var lite tajta, men hon sa att det inte gjorde något om jag tog sönder dem. xD Väldigt "lugnande"....X'P Men nu vart jag lite arg på de andra, eftersom att alla de verkade veta vad man skulle ha för scenkläder, men ingen hade berättat för mig. Jossan lugnade mig då med att ingen annan heller visste. Men jag fick blandade känslor, för det kändes på nåt sätt som att hon ljög men ändå inte.

Så var det dags för nästa scen. Vi skulle storma in, och det gjorde vi. Då märkte vi att finbesöket satt vid ett lyxigt uppdukat bord och åt lunch. Tydligen skulle pausen inkludera en lunchpaus för dem, och därmed även för oss. Så vi gick mot matstället.

Själva matstället såg lite ut som en godisaffär. Fast de hade LITE mat också, mitt bland allt godis. Det fanns enormt stora mängder olika godissorter, och Katja gick ett varv runt först för att kolla allt som fanns. Men jag satte mig direkt och började äta potatismos ( ? xD). Sen tog jag en kycklingklubba, lite tillbehör till den, och traskade vidare. Ovanpå kycklingklubban och det la jag sedan massa godis, massa olika godissorter. Det blev svårt att få plats med allt på tallriken. Och vi trängdes, alla vi människor, för det var trånga gångar. Dessutom hade vi bråttom.

Påväg tillbaka mot min plats såg jag att de hade kartonger från Pizza Hut och pizzabitar i med bland annat Bolognese smak. Men jag hade inte plats för det på tallriken, så jag gick vidare. Jag minns att jag ledsamt tänkte att "hade jag bara haft tid, hade jag kunnat skapa värsta lyxlunchen här". Istället var min tallrik nu en stor röra, full med äckliga godissorter som jag ine ens fattade varför jag hade tagit. Tillslut la jag lite djungelvrål ovanpå allting och satte mig för att äta.

De andra runt bortdet tittade konstigt på mig. Dels pga mitt konstiga ta mat-beteende xD, men även av en annan anledning...jag skulle verkligen, inte på långa vägar, ha tid att äta upp allt det där godiset (och den lilla mängden mat)...



Sen vaknade jag. X'P

Tror det är dags för internet-drömtydningen att åka fram igen. xD


Mvh!

/ Jennie

Kommentarer
Postat av: soffan

Hahahahahahahahah xD

2010-11-20 @ 17:30:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0