I don't wanna grow up, I don't wanna grow up, I could still be little.

Sofie, förlåt om jag segar ner din data. Jag bara MÅSTE dela med mig av den här låten. <3 ;)






Never grow up- Taylor Swift. <3 Så himlans fin! :D


På fullt allvar, jag satt nyss och storbölade till den här låten. Inte smågrät, utan STORBÖLADE!!! Har spelat den säkert 10 gånger irad och har inte tröttnat än. Japp, SÅ fin är den. ;)

Dock va jag tvungen att gråta tyst, för jag vill ju inte att föräldrarna skulle komma in i rummet och undra varför jag grät, när anledningen va så "fånig" som en sång....xD Sen kom pappa in ändå och ville säga gonatt. :p Så jag böjde mig bort och vägrade visa mitt ansikte. Han undrade varför och sen käbblades vi ett tag innan han tillslut gav sig och gick. X'P Jobbigt!


Fast när jag tänker efter så är det ganska tur ändå. Att jag är ung. Att jag har en familj, i samma hus, som bryr sig om hur jag mår. Att jag faktiskt måste kämpa för att gråta tyst  så att de INTE ska bry sig. För tänk om 20 år. Då har jag ingen familj i samma hus längre. Då är de, om jag har tur, på ålderdomshem och det är jag som måste "ta hand" om dem. Det är dem som måste gråta tyst för att jag inte ska komma in och undra vad som har hänt. Eller så gråter de inför mig.

Och om en sisådär 60 år eller mer, är det kanske min tur. Då sitter jag där på ålderdomshemmet. Och gråter högt. Men ingen lyssnar. För ingen jag känner finns längre. Alla är döda. Eller på egna ålderdomshem. Då får jag anstränga mig för att gråta så högt som möjligt, så att någon i personalen kommer in och frågar vad det är. För då vill jag att någon lyssnar. Eftersom att ingen annan kan göra det.


Så, jag är ganska nöjd med att vara 18 och bo hemma, när allt kommer till kritan. Jag har folk jag älskar omkring mig, folk som bryr sig och om jag skulle sätta mig och storböla högt så skulle folk lyssna. Folk skulle finnas där. Jag har pengar över och slipper tänka på räkningar och pensionssparande. Jag får mat serverad oftast 6/7 dagar i veckan (den 7 lagar jag :p), mat jag slipper betala för. Jag får ett eget rum, ett eget hem och en egen dator. Helt gratis. (för min del)


Och jag tror att om bara 5 år, säkert tidigare, kommer jag vid små tillfällen som detta att sitta i min egna lägenhet och sakna den här tiden. Därför ska jag försöka passa på att njuta nu, medans jag kan. ;) Jag ska va ung så länge jag kan. :D

Jag ska inte växa upp!!! Inte i förväg iaf. ;)


"Don't loose the way that you dance, around in your PJ's, getting ready for school" <3


Kramar!
/ Jennie

Kommentarer
Postat av: soffan

Segar ner min dator? xD Jennie, jag har inte Distra-datorn längre hahahahahah xD xD

2010-11-22 @ 18:36:40
URL: http://ienvarldsomensoffipropp.blogg.se/
Postat av: Anonym

Måste du bara laga mat så sällan som en gång i veckan:O. Jag vet inte exakt hur mkt jag lagar men nog förväntas det att jag ska göra mer mat än så:P .

2010-11-23 @ 00:27:30
URL: http://katjalundqvist.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0