Men, mina damer och herrar:

jag har fått ett sommarjobb! :D Det va ett av dem jag sökte på landstinget, ska jobba på Danderyds sjukhus som någon slags arkivsorterare. :) Dvs sortera gamla patientjournaler osv. Kommer jobba mellan den 12 Juli och 8 Augusti, alltså blir det tyvärr ingen Lyckseleresa :(, men det får bli så. Det känns som att jag prioriterar jobb just då; speciellt eftersom att jag säkert kan hitta nåt annat tillfälle att åka upp själv och hälsa på farmor, farfar och alla andra! :) Det löser sig nog! ;)

En annan rolig sak som hände idag var att den nyaste Martina Haag-boken kom ut! :D Och eftersom att jag jobbade så duktigt med tyskan i skolan (blev klar! :D Så nu är det bara muntliga samt religionen och projektfeedbacken kvar) så tyckte jag att jag förtjänade att få läsa den direkt så jag köpte den efter att jag blivit klar med tyskan. ;) Det blev min morot helt enkelt, och en väldigt effektiv sådan! :D

Har bara läst typ 40 sidor än (på tvärbanan och bussen påväg hem), men alltså den där författaren vet verkligen hur man får folk att skratta! :D Satt och kämpade så galet mycket på bussen för att inte vråla av skratt. X'P Hade ju vart lite pinsamt liksom, mitt i en buss. xD Men småskrattade, det gjorde jag. xD Anyway, love it! :D Ni borde verkligen läsa hennes krönikesamlingar! Det är sån igenkännelsefaktor och ironi, men samtidigt sån extrem humor och klockrenhet! :D Stort tips alltså! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0