Who found out that nothing can capture a heart,

like a melody can? Well whoever it was, I'm a fan!

Usch, vilken tråkig blogg jag har haft lately...Bara massa elände och klagomål! Inte för att jag inte ständigt får nya saker att klaga på (fast nu slipper jag iaf OS, jippie! :D), syftar på att jag är sjuk nu IGEN. :( Men jag tänkte strunta lite i det för ett tag och skriva om någonting roligare för att lysa upp lite i all elände. Nämligen MUSIK! :D Och musik är ju, som vi alla vet, ganska bra på att lysa upp i eländet.

Jag menar, vad annars finns det som kan uttrycka så mycket som musik kan? :D Jag menar, oavsett om man är  glad, lessen, stressad, lugn, danssugen, sångsugen, spela gitarr-sugen, trött, pigg, irriterad, naiv, cynisk, kär, passionerad, olyckligt kär, nyligen fått brustet hjärta, påväg att krossa någons hjärta, sjuk, frisk, på konstigt humör, flummig, lättroad, svårroad, aktiv, passiv, arg på allt och alla, överlycklig på allt och alla, tvungen att städa, peppad, opeppad, självsäker, osäker på sig själv, orolig för en kompis, glad för en kompis, glad att man har så fina vänner, saknadsfull, längtansfull, ivrig, begravd i tårar, bubblande av skratt, osv, så kan musik alltid på något sätt uttrycka det man känner eller peppa en på ett eller annat sätt.

Och sen så mycket olika musik det finns! :O Först och främst olika farter. Musik kan vara långsam eller snabb. Eller nånting mitt emellan. Och sen olika rytmer. Dessa kan också variera rejält. Dessutom finns det olika stilar. Det kan vara pop, rock, rnb, musikaler, hårdrock, techno, dance, trance, soul, rap, klassisk musik, opera, typisk schlager, osv. Och ofta kan jag i alla fall hitta något bra i alla stilarna. :) Sen, inom de olika stilarna, finns det olika variationer också. Dels det jag nämnt tidigare. Men även olika stilar inom stilarna. Olika artister/grupper. Och så vidare...

Nu orkar jag inte skriva mer xD, men det sista jag vill säga är TACK! :D Och av vad jag vet så finns det bara en låt som rättvist kan säga det jag vill säga nu.

Thank you for the music (by ABBA)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0