Så gick det till när Algot lekte katt...

Idag har varit en väldigt tyst dag. Ibland i alla fall. Varför? Jo, för att när jag hade åkt typ halvvägs på bussen imorse så la batteriet på min mp3 av. :( Och jag hade glömt att ta med extrabatterier. ^^ Usch, hatar sånt. X'P Tysta skolresor är inte roligt. Man vill inte höra andra passagerade konversera trött, man vill inte höra när folk bläddrar i sina tidningar och man vill framförallt INTE höra tåget skramla. :S Men har man ingen fungerande mp3, då blir man liksom tvungen att göra det. Usch. X'P Haha, och usch vilket i-landsproblem. ^^ Dagens ungdomar, you know the rest...

Sen ikväll, precis då jag höll på att börja äta middag, kom jag på att jag borde ta batterier till morgondagens mp3-användande och även till min matte-miniräknare. Så jag gick till kylskåpet, plockade fram förpackningen (den är av plast till stor del) och började försöka lirka fram batterier. Gissa vem som kom och ville ha mat då? xD Jo, Puma. :D Knaskatten började fjäska som tokig, strök sig mot benen och ville nödvändigtvis ha "godiset" jag hade i handen. Dumma katt. xD Hon hade dessutom både fått grädde (hon får det väldigt sällan, men idag va ett sånt tillfälle), blötmat och torrfoder i sina matskålar. Så Muzzy in Gondoland (mitt nya smeknamn på henne xD) borde verkligen inte klaga! Dock blev Muzzy lite mindre sugen på batterierna då jag höll dem framför henne och visade vad det egentligen var för "godis" jag höll på med. X'P Så liiite vett har hon i alla fall kvar i huvudet. ;)

Fast det är YTTERST lite. ^^ Alltså hennes vansinnesturer i huset är verkligen konstiga. X'P Så bara för att bevisa hur knäpp hon var, bestämde jag mig efter "batteri-undersökningen" för att själv bete mig som hon och se hur hon reagerade. Först satte jag mig ner på knä och "klöste" med naglarna på stolen. xD Hon satt och tittade lite avvaktande och undrade vad i hela friden matte höll på med. :p Då bestämde jag mig för att ta steget längre och rusa runt i huset också. xD Sen kombinerade jag dessa två med att även slänga mig på stolen när jag var klar. *s*

Jag vet, jag är konstig. xD Men det vet ni väl redan?
Hur som helst, Puma verkade inte fatta likheten med mitt beteende och hennes. Hon verkade bara tycka att matte hade tappat förståndet helt. Men det bevisar väl ännu mer hur knäpp hon är...För man kan ju inte tappa något man inte har, eller hur? X'P

Skämt åtsido, nu måste jag get back to work. :( Dvs religionuppgiften. Usch, inte kul att bli bombad med plugg. ^^ Men men, man får försöka att tänka positivt. ;) I mitt fall fick jag nyss ny energi då jag lyssnade på Lovestoned. (de som var med i melodifestivalen) :D Gosh, de är så härliga! En del låtar iaf. ;)

See ya!
/ Muzzys knasiga matte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0