Vad har ni egentligen att se fram emot? Sommaren 2010?Det är ETT ÅR kvar!


Lockande? Told you so!

Läste i någon tjejtidning nyss (jag vet jag vet, men vissa saker i dem är intressanta! xD) och där stod det nåt om "höstpepp istället för höstdepp". Och så stod det typ om att man skulle gilla hösten för var den var, istället för att bara längta till nästa sommar och se tillbaka på glada minnen från den förra. Men där blev jag lite fundersam...Vadå sommaren? Det finns ju TRE andra årstider! ;) Två om man inte räknar med hösten. (om den nu är så hemsk, vilket jag faktiskt inte tycker)

Jag vet inte med er, men av de jag känner är det inte många som ser fram emot vintern. Kanske inte avskyr den, men inte sådär "JA, nu är det snart vinter!". Den enda som typ kan mäta sig med min nivå (det där lät sjukt, men xD) är nog Soffipropp. Och, som jag sa till henne idag, vi har det mkt bättre än de som bara "blööö, nu är det ett år kvar tills nästa sommar"! För om vi skulle få lite höstdepp (vilket igen, man inte får om man ser positivt på höstgrejer som tända ljus, te och filtar), kan vi i alla fall se fram emot vintern. Och framförallt julen. :D Och skulle vi sen, efter jul, bli lite tomma eftersom att julcharmen försvinner, har vi i alla fall bara ett halvår kvar innan det är sommar. (om man nu räknar bort våren vilket man inte ska enligt mig för den är också grymt mysig!) Alltså är det mycket bättre så.

Så med denna förvirrande text ville jag väl egentligen bara säga att...var glada att ni lever i Sverige hörrni! ;) Och om ni nu nödvändigtvis inte kan vara det, försök i alla fall att njuta av ALLA årstiderna och inte bara sommaren. 'Cause there's so much more to enjoy! ;D


Mindre lockande? Det blir vad du gör det till!

Jo föressten...Just nu sitter jag och lyssnar på julmusik...För andra gången idag..Andra skivan. ;) I september! Men vet ni vad? Det är en del av min tradition! ;D Man måste ju busa lite mot traditionerna. Det är ju så nya traditioner kommer till. Fast denna är väl inte så ny då kanske, har kört den i säkert 5 år minst xD Och en annan sak? Matte+Julmusik= KUL! Matte i ett tyst rum= INTE KUL! xD

Nu ska i alla fall jag sätta mig med en kopp te, njuta av min för tidiga julmusik och glädjas åt att det är höst! För det är, precis som alla andra årstiderna, en bra tid på året! :D Och det är bra mycket roligare så än att sitta och deppa över att sommaren är över.

Enjoy the autumn dear friends!
Höstkramar!
/ Jennie

Kommentarer
Postat av: IE

Själv tycker man då att hösten och våren är de bästa årstiderna i allmänhet...:P aja, bra start med jullåtarna Jennie ;)

2009-09-23 @ 23:23:03
URL: http://jenniewithie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0