Going FRISK ;D (men försöker att inte klaga på att jag va sjuk)

Tjolahopp! Idag har jag inte haft feber, inte den gången jag kollat iaf, och knappast nån snuva alls, bara lite i perioder. Lite halsproblem då jag vaknade men i övrigt; jag håller på att bli frisk! :D Jennie is about to rise and shine again! ;D

Fast egentligen borde jag inte klaga på att jag va sjuk heller. Inte efter att ha sett det där programmet jag såg för kanske en vecka sen på TV3. Det hette "Mitt barn kan dö av en puss", och handlade om en mamma som hade en liten 9-månaders baby som hon aldrig ens kunnat pussa på! Och som hon inte ens fick gå nära om hon inte gick igenom massa säkerhets och tvätta sig-rutiner! Han hade Ipex Syndrom, en sjukdom där hans eget immunförsvar attackerade hans egna livsviktiga organ, eftersom att kroppen saknade de celler som kunde avgöra vad som är farligt och inte. Mer om det här; http://www.tv3.se/program/mitt-barn-kan-doe-av-en-puss. Så himlans hemskt! Som tur är gick det bra tillsist och de kunde bota honom så att hon fick pussa honom. :) Woops, nu spoilade jag, men det gick ju för flera dar sen så det måste man ju få. xD

Hur som helst, även om mitt immunförsvar är kasst och tar emot virus kanske en gång i månaden med hosta, snuva, halsont och hela paketet, så existerar det i alla fall och funkar! Mina blodkroppar äter inte upp varandra(de äter inte de bra grejerna i alla fall) och mitt immunförsvar attackerar inte mina egna livsviktiga organ. Så på grund av det har jag försökt att inte klaga alltför mycket på mitt immunförsvar den här gången. Lyckats lite olika bra vid olika tider, men hey, at least I tried! ;)

Tur att det ordnade sig för Toby iaf och tummen upp till vetenskapen som gör sådant möjligt! :D
Och tummen upp för att jag håller på att bli frisk! (A) ;D

Kramar!
/ Jennie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0