Dagens ord: Inne (tålamod på koreanska ir nåt sånt xD)

Bilden: Avsaknad av tålamod.

En sak jag har märkt med mig själv lately är att jag har en tendens att rusa iväg för småsaker. Inte fysiskt då xD, men psykiskt. En liten händelse inträffar och my head goes bananas; "det kommer leda till det, som leder till det, ahh hur ska jag göra då, PANIIK!".

Vad jag också har lärt mig att mitt i all den där karusellen är det bästa att sluta tänka. Förslagsvis genom träning, det funkar bra för min del iaf. :) För helt plötsligt kommer inte resten av året att avgöras på en dag. Det kanske tar veckor, månader eller enda fram till årsslutet. Helt plötsligt måste man inte ta alla besluten inom den närmsta timmen. Helt plötsligt gör man inte en höna av en fjäder. Helt plötsligt kan man andas ut och tänka att "det löser sig", "framtiden får avgöra". Och den känslan, känslan av ovisshet kombinerat med tålamod, är så himlans mycket bättre!

Dock finns det en sak (eller jag erkänner; flera :S) jag inte kan låta bli att rusa iväg om. Plugget! Eller egentligen rusar jag väl inte iväg, snarare lunkar fram och längtar tills sommaren. Men jag kan verkligen inte lunka fram just nu, för jag har alldeles för mycket att göra! :( Under den kommande veckan ska jag skriva 6 sidor (typ :S) naturkunskap, 2 sidor historia, 1 sida engelska plus 1 dikt (som iofs är tills imorn så de är väl klara snart I guess :P) plus ha gjort 2 hemsidor i Webbdesignen. Eller 1 hemsida egentligen, för en är jag ju klar med. Plus okänd uppgift från temaveckan! Förmodligen har den något med Shakespeare att göra, för det är temat tror jag.

Veckan efter det blir ganska lugn (hoppas jag!), men det som återstår nu är bara att överleva och bli klar med allt under veckan. Och för att klara det, behöver jag massvis med tålamod! Så dagens, och den kommande veckans, ord får helt enkelt bli tålamod! Mer tålamod åt folket! ;D xD Och glöm inte: Man skola icke göra en höna utav en fjäder. ;) xD

Kände att slutet blev lite väl flummigt jämfört med resten av inlägget, men ok. xD
Lycka till med de sista veckorna inför sommarlovet! :) Slutspurten är här! ;D
Och wish me luck (A) xD
Kramar!
/ Jennie

Kommentarer
Postat av: silviavoneisten

Hur gammal är du ?

2009-05-25 @ 03:21:28
URL: http://silviavoneisten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0