You're here, you're eyes are looking into mine, so baby make me fly


En del dagar känner man bara på sig att de kommer bli bra. Man går upp, får tid till att fixa sig lite extra snygg, hinner äta ordentligt med frukost (eller i alla fall jämfört med annars), väljer klackskor just för att känna sig extra fin under dagen, hinner med en någorlunda i tid buss, har perfekt musik i mp3:n, stiger nynnandes (nästan (A) ) in i skolan, sätter sig för att jobba och vips!, så är dagen förstörd.

Nej då, jag bara skojade med slutet. Skoldagen har vart asbra, ändå har väl inget spec hänt. :) Eller jo, det beror på hur man ser det. Men det är inget jag nämner detaljerat här. Hur som helst, sånna här dagar kan någonting gå dåligt eller va tråkigt och under tiden sitter man kanske och suckar, men sekunden efter lyckas man rycka upp sig och skutta vidare till nästa tråkighet eller rolighet. Man lyckas hålla blicken hög, ögonen glittrande och munnen uppåt, trots små vardagsbekymmer som kan dyka upp.

Ibland får man lite hjälp på traven också. Tänk till exempel vad ett leende kan göra! Från "rätt" person (eller vem som helst, men just idag vill jag inte fokusera på det) kan bara ett litet leende få en att studsa på moln timmar efter! Kanske inte konstant, men minnet sitter kvar. En del dagar önskar man kunde vara mycket längre! Speciellt vissa ögonblick. (A)

Men. Hur. I. Hela. Friden.
Kan jag känna likadant efter snart 2 år? :O
Det måste va ett gott tecken..:)

Hugs
/ Jennie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0