Du är vad du äter? :S




Nyss (eller ganska nyss :P) hemkommen från "the land of junk food", börjar jag seriöst bli orolig för min egen hälsa! Inte så att jag har gått upp 10 kilo eller fått en ballongmage, men jag är orolig för mina matvanor. Ok idag t.ex, så åt jag tacos till lunch med massa grönsaker och inte så mkt fett, det va väl helt ok. Till middag åt jag fläskpannkakor med hjortronsylt och lite soppa och det va väl acceptabelt det med. Men i övrigt! Har liksom ätit två Oreos, några bitar Marabou Mjölkchoklad, några bitar fruit snacks från Kellogs och pyttelite chips. Och det är söndag! Inte nog med det, igår åt jag kladdkaka och Ahlgrens Bilar (inte samtidigt då X'P) och i fredags åt jag också onyttigheter.

Det är farligt att ha massa onyttigt hemma, speciellt efter att ha kommit hem från en resa som till stor del bestod av onyttig föda. Det blir liksom svårt att ställa om då. Inte kan jag va säker på att jag kan ställa om nästa vecka heller, för då har jag fortfarande kvar massa skräpmat hemma, plus att jag har mycket plugg att göra vilket kräver energi vilket man ju tyvärr kan få kortvarigt tack vare snacks. Undra om jag skulle gömma undan massa av det jag tagit hem från USA och försöka glömma det tills vidare? Men det lär nog inte gå så bra, med risk för att låta pessimistisk, men det är nog så det är. :/

Inte har jag tränat som jag borde heller. Men det är faktiskt förståeligt, kom ju hem i onsdags. Vilket betyder att om jag börjar träna som vanligt nästa vecka så är allt som det ska. Sen får väl junk food problemet lösa sig på nåt sätt, förhoppningsvis inte om alltför lång tid. X'P

xoxo
/ Jennie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0