En sak jag stör mig på idag!

Tjolahopp! :P

Idag kom jag och tänka på en sak som Mia Törnblom (hon är grym :D, inte för att det har med saken att göra iofs xD) sa under sin föreläsning på SACO-mässan. Hon sa att en kompis till henne som forskar om hjärnan hade sagt att ungefär 95% av våra tankar idag är samma tankar som vi tänkte igår. Alltså att vi bara tänker 5% nya saker varje dag, resten är bara gamla repriser från gårdagen.

Mia förstod inte hur det kunde stämma, och det gör inte jag heller! För hur SJUTTON är det möjligt?!?
Jag menar:

1. Man gör olika saker varje dag
2. Man träffar olika människor varje dag (en del samma, men olika ute på tunnelbanan osv)
3. Man lär sig nya saker varje dag (i skolan t.ex)
4. Man står inför olika dilemman varje dag. (en del återkommande, men i alla fall)
5. Ingen dag är den andra helt lik!

Så hur, hur, hur, hur, HUR kan 95% av våra dagliga tankar vara desamma som gårdagens? :S It just doesn't make sense, AT ALL!

Nu ska jag sluta skriva innan jag blir så frustrerad på att jag inte förstår hur detta påstående kan vara sant. xD
Istället ska jag spela sims, skriva klart processrapporten, ställa upp julgranen och sen pynta den, titta på tyskafilmen & fixa klart detaljerna i tyskabrevet, äta middag, duscha och FÖRSÖKA få lite sömn innan födelsedagen imorn! ;)

Hoppas ni sover bättre än vad jag kommer göra inatt! ;)
See ya when I'm 18! ;D

Kramar!
/ Algot

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0