Dan före dopparedan.

I Sunes Jul går den här dagen assegt, och han bara väntar på att dagen ska ta slut och letar som en galning efter saker att göra. Så var det inte för mig. :D Jag har haft en asnice dag! :D

Först segade jag rejält, vaknade först vid 1 xD Latmasken Jennie X'P Sen vid halv 4 ungefär åkte jag pulka med Sofie (Katja var sjuk, stackarn :( ). Det va askul! :D Fast jag sög på att åka pulka, och då undrar ni såklart hur man kan suga på att åka pulka. Jo, jag ramlade av typ 8 gånger av 10. :S xD Nån hade trollerixat med den där pulkan, det svär jag på! ;)

Sen såg vi en and som sprang omkring i pulkabacken. Det var sorgligt, det kändes som att den va vilse eller hade blivit uteslängd av sina kompisar. :( Plus att den följde oss då vi åkte ner för backen med pulkorna, eller den kom skuttandes ett tag efter. Men sen stannade vi och några som va ute på promenad och diskuterade vad vi skulle göra och en av dem började sen jaga anden mot vattnet. Tillslut flög den asmkt mot rätt håll, så förhoppningsvis kom den dit! Jag och Sofie gick och tittade efter den sen, men vi hittade den inte. Hoppas den kom rätt! :)

Sen har jag skrivit klart (eller skrivit hela, för skjutaupp-älskare som man är hade man ju såklart inte börjat än xD) krönikan till Protus-tidningen. :) Skickade den till Natti och hon tyckte den va jättebra, så jag får väl lita på hennes ord då. ;) Även om jag själv inte va så nöjd. Men vad är det man säger, man är sin egen största kritiker. Eller nåt sånt. X'P

Jag har även slagit in de sista julklapparna tills imorn samt rimmat på alla julklapparna tills imorn. :) Det var ganska så lätt, jag älskar att julrimma! :D

Och nu ska jag sätta mig med en pepparkaka, en lussebulle, olika typer av julgodisar och ett glas julmust och kolla på julkalendern. Har inte sett avsnitt 22 & 23 än.

Ha en fantastiskt God Jul alla!
(om jag nu inte skriver imorn)

Kraaaamar!
/ Jennie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0