Långfredagens lidande...

Postar det här inlägget en dag försent, men igår var jag alldelles för trött för att engagera mig på internet. Sov säkert 12 timmar inatt, om inte mer, la mig tidigt och gick upp sent. xD

Under långfredagen är det ju egentligen meningen att man ska ta det lungt och tänka på det Jesus fick utstå, allt lidande och sveket, osv. Det gjorde inte vår familj. Nej, vi tog vårt pick och pack och drog på en endagstur till Kungsberget, där vi åkte skidor. :D Askul! :D

Och apropå långfredagen, då man ska tänka på Jesu lidande, så fick jag lida lite jag också på långfredagen, inte avsiktligen, men råkade klämma vänster pekfinger i badrumsdörren då jag sprang in på toa. Usch vad ont det gjorde, klämde precis i början av nagelbandet och det blödde, blev blått och sved hemskt. Så nu går jag omkring med ett stort (eller proportioneligt stort i alla fall) "bandage" lindat runt fingret. Det jobbigaste är väl inte egentligen smärtan, utan det jobbigaste är att det hindrar en i vardagen, saker som att bre en macka eller tvätta händerna blir liksom "projekt". Haha nädå, inte så farligt, men jobbigt i alla fall. :P Men jag menar, när man ändå är inne på långfredagen, hur mycket är min smärta jämfört den med Jesus fick utstå? Eller jämfört med den smärtan flera miljoner människor utstår varje dag genom svält, misshandel, krig, och så vidare? Precis, inte så mycket.

Så jag får väl försöka klaga så mycket jag kan, och istället glädja mig åt att det är påsk. Vilket jag i och för sig gör ganska bra. :)
Ha det bäst!
Kramar!
/ Jennie

Kommentarer
Postat av: katja

hm det känns som om du inte klassar dig själv som de troende.:P

Bara för man lider med Jesus på långfredagen innebär det inte att man inte gör det andra dagar också. Det skulle ju vara som att man inte kan visa kärlek på någon annandag förutom allahjärtansdag om man nu skulle fira den...

2009-04-12 @ 23:26:19
URL: http://katjakajnerd.blogg.se/
Postat av: soffan

blev det blått under nageln? i så fall kan det leda till att nageln går av..:S DET gör ont :p :S

2009-04-12 @ 23:46:31
Postat av: Jennie

Jag tror inte nageln ramlar av, så blått är det inte. Hoppas det framförallt inte. :O :S Men det läker bra så det är nog lungt. :)

2009-04-17 @ 22:34:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0