Första gitarrlektionen :)

Tack för kommentarerna Sofie. ;D Alltid trevligt med många kommentarer. ;P
Ja, jag kan visa dig hur man gör nån gång. ;) Men det är ganska lätt att klura ut själv, gå in på
www.designadinblogg.se och klicka dig fram till "gör din egen header" eller nåt liknande så finns jättemycket och bra info! :)

Och todays topic..Gitarrlektionen. ;)
Gick dit efter att ha fikat med skolkompisarna, med gitarren i högsta hugg (som jag hade släpat runt på lääänge) och lyckades tillsist hitta lektionssalen.
Lektionen gick väl helt ok. Ont i fingrarna, krångel med att placera de rätt och stämma, men annas så. :) Jag lär mig nog. ;D
Hade ju lite fördel också, i och med att jag redan kunde ackorden, det va bara att få dem att låta bra. :P Vi körde mest E,Am,Em och några till ganska lätta. :)

Haha, sen lärde vi oss en ramsa också: "En bra gitarr drar aldrig ström". Det står för varje sträng, en bokstav för varje sträng och det hjälper oss även att se vilket ackord det är. :) Haha, ungefär som då jag red och vi hade nåt liknande "En häst cyklar till Konsum för att köpa bullar" eller nåt liknande, för att lära oss bokstäverna i ridhuset. xD

Men men, nu ska jag plugga lite smått och sen sussilussa. :P
Gonatt sov gott! :)
/ Jännie

Ps. Här är lärarens hemsida, ifall nån skulle va intresserad. :P  www.robertrobertsson.se   Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0