Lussekatt och pepparkaka, låt er väl av detta smaka...

Jag tror jag har en lösning på mitt problem...Lussebullar! :D Okej, vad har korkade Jennie nu kommit på?, kanske ni tänker...Men då ska jag säga er en sak..I senaste numret av Cosmopolitan (otroooligt tillförlitlig källa jag vet, men de kaaan ju ha rätt (A) ), så har saffranet naturliga antiinflammatioriska egenskaper och boostar immunsystemet. De säger också att pepparkakor, som innehåller bland annat kryddnejlika, historiskt har använts mot tandvärk och dålig andedräkt och att ingefäran i pepparkakorna är rik på antioxidanter och bra mot åksjuka. Angående chokladgodisar som man brukar göra på julen, är mörk choklad full av antioxidanter och förebrygger hjärt- och kärlsjukdomar, vilket regelbunden nötkonsumtion också gör. Så julgodis med choklad och nötter, ja tack. ;D

Men inte än. Sofie, du behöver inte oroa dig. Jag har inte brutit vår pakt, tänker vänta med julsakerna tills 30 Nov. ;) Och nej, inte 1 Dec, man MÅSTE få äta lussebullar och sånt på första advent, SÅDETSÅ! xD

Haha, apropå lussebullar så har jag en otroligt  "vettig" konversation med sorken (Hahaha, nostalgi xD) på msn just nu. X'P Han vill diskutera Ipren, medans jag babblar på om lussebullar...Vem vinner och vem försvinner? I nästa veckas..Äh..xD Jag vinner nog. ;) Haha. (A) Yeey, nu vann jag. :D I alla fall, nu snackar vi om en annan sak.

Jag har nämnligen blivit psykad idag. Usch, hoppas jag kan gå till skolan imorn så att jag får annat att tänka på. xD Ni minns "Mysteriet på Greveholm" va? Jo, jag har haft introlåten till den på huvudet hela morgonen. :S Plus så har jag försökt lära mig spela den på piano. Det gick väl..bra. xD För att va första gången iaf. :P

Men jag mår bättre iaf, bara lite i halsen nu och snuva :) Febern är så gott som borta tror jag, lite över vanliga bara. Men det ska nog gå bort. :)

Air hugs! ;D
/ Yenn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0