SOS! Ge mig ett immunförsvar!


Det här är jag just nu. :( Och vet ni varför? Jo, jag är arg på mitt så kallade immunförsvar. :S Ett mer lämpligt ord när det handlar om mig är immun-icke-försvar. :S Det existerar nämnligen inte. :S Eller knappt iaf..Så fort ett virus finns i närheten, säger normala immunförsvar "bort, vi vill inte ha dig här och speciellt inte nu". Mitt "immunförsvar" säger "välkommen, kom gärna just nu eftersom att Jennie har mycket i skolan". :S :S It sucks! :(

Så nu sitter jag här igen, feber, snuva och halsont. :( Eller febern vet jag inte, den kan ha släppt sen i morse. Har ju trots att sovit ganska mycket..Men snuvan är hemsk och halsen vägrar ge sig, trots all te och varm choklad jag har tryckt i mig sen igår. För att inte tala om all varm kantarellsoppa..Mm, otroligt gott. :D Där har vi väl det enda positiva med att va sjuk, man slipper en del äcklig skollunch. :P Även om den har bättrats...

Nä, en sak till är bra med att va sjuk. Man får tid till att plugga. Igår va jag jätteduktig på att utnyttja den tiden, men idag har jag latat mig way to much. :( Usch va dålig jag känner mig! Men jag önskar att det va som då man va liten, att då man va sjuk kunde man sitta hemma och kolla på film och dricka varm choklad utan dåligt samvete på allt man borde göra. Man va ju sjuk! Nu, trots att man är sjuk, har man inlämningsuppgifter som ska in, fakta som ska sökas och fort ska det gå! Oavsett vad febertermometern visar...

Så dagen har väl pretty much vart ganska onödig. Har kollat på Clueless (hello, bara filmtiteln säger väl hur "meningsfullt" det kändes ;P, dock är filmen rätt ok trots brist på mening), spelat sims och soooovit. :P Och pluggat, i alla fall efter att jag skrivit klart det här blogginlägget.

En sak till har vart bra med dagen. Det har snöat! :D Tyvärr såg inte jag det eftersom att jag latade mig och inte pallade mig bort till fönstret (hey, hade jag vetat att det snöade hade det såklart vart annorlunda :P), men ser massa snö (för att va Stockholm iaf ;P) på marken. :D Mer snö till folket! :D Let it snow!

Nu ska jag sluta och, förhoppningsvis, plugga aktivt i flera timmar. ;P Så aktivt att viruset blåser iväg och allt plugg som tynger mig bara försvinner. Wish me luck..

/ Ninni

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0