Ljuva 90-tal...

Nu börjar jag känna mig gammal här..xD Som sitter och saknar tiden med extremt fula kläder, magtröjor, girlpower, pojkband som t.ex. Backstreet Boys och Westlife, tiden då internet smått började dyka upp och framförallt: tiden då julkalenderarna regerade!

Till exempel: 1991, Sunes Jul. 1996, Mysteriet på Greveholm. 1997, Pelle Svanslös. Och många fler! Ahh, det va goda tider det! Visserligen existerade jag baraöverhuvudtaget under 7 avsnitt av Sunes Jul och jag minns inte om jag tittade på Mysteriet på Greveholm då, har sett det i efterhand. Men i alla fall; de äger ju sååå mycket! :D I vissa fall var det faktiskt bättre förr...Julkalendrarna hade mer charm, mer välgjorda och roligare.

Ta Sunes Jul till exempel. Minst en gång under varje avsnitt, oftast fler, bubblar det upp ett stort, äkta, skratt i magen. Ibland skriker man högt, ibland fnissar man oavbrutet, men det gör man oavsett man vill det eller inte. Det går inte att undgå, för den var så komisk, rolig, charmig, härlig, underhållande och underbar! :D Har jag nånsin sagt det om någon julkalender nuförtiden? I don't  think so...

Nu vill jag inte va en sån där gammal tråkmåns i och för sig, som bara klagar och saknar forntiden..xD Jag är glad att det finns julkalendrar idag och jag tittar på dem för mysigheten och traditionens skull. (bortsett från Allrams höjdarpaket eller vad det nu hette, det gick inte alls att ens stå ut med! :S :S :S) Så ta inte bort julkalendrarna! Men..det skulle ju inte skada att nittiotalisera dem lite (A) X'P

Nu tittar jag på Sunes Jul, avsnitt 17. Och vet ni vad som är speciellt med det avsnittet? Jo, dagen det sändes för första gången föddes jag. :P Haha. ^^ Dock föddes jag kanske omkring 10 timmar efter att det sändes, då jag föddes på eftermiddan. I alla fall, lite coolt ändå. Och Sunes Jul är bara föör grymt! :D :D Minns då jag va liten och va hemma och sjuk. Då hoppades jag alltid på att få hyra film i videobutiken för då kunde jag ju hyra Sunes Jul. xD

Hur som helst, here it is..Den 17 December 1991, Sunes Jul:




Enjoy! ;D Det tänker jag göra iaf. ;P
Hugs!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, håller med till fullo!:D :D 90-talet rules!!;D

2008-11-25 @ 16:35:19
Postat av: Soffipropp

Jag håller med till fullo!:D :D 90-talet rules!!;D

2008-11-25 @ 16:36:36
URL: http://ienvarldsomensoffipropp.blogg.se/
Postat av: Cornelia

fem dagar!

2008-11-25 @ 21:55:00
URL: http://neliaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0