Ett förvirrat inlägg från en förvirrad Jen :P

Ni vet när man har ett problem som man bara känner att man måste lösa? Brukar inte ni också gå omkring och analysera, vrida in och ut på det, diskutera fram och tillbaka med folk, tänka så att det knakar och filosofera? Det är vad jag gör i alla fall.

Men hur vet man när det räcker? När man ska sluta vända upp och ner på världen och bara "let it be", se vad som händer? Hur mycket måste man egentligen filosofera? Och löser man något genom att filosofera? Ett sätt kan i och för sig vara att skriva listor. Har fått tipset tidigare, men det va väl egentligen först nu jag kom och tänka på det. För och nackdelar, plus och minus, ris och ros..Whatever. "Om jag gör så kan det bli så, om jag istället gör så kan det bli så". Men det är ju lite samma princip egentligen. Man tänker "om", "what if", "då blir det nog så", "hur kommer den reagera då", osv. Fast det kanske är bättre? Vad vet jag..

"Hur kommer det här påverka min framtid?" Kommer det det? Vad händer då i sånna fall? Vad händer om jag gör så? Vad händer om jag inte gör så? Kommer jag ångra det då? Ni hör ju själva. Jag kanske tänker för mycket trots allt. Men hur vet man det? En del saker måste man ju faktiskt tänka efter ordentligt...Och inte bara agera. Det kan gå så ***** fel. :S

Varför, varför, varför kan livet vara så krångligt? :/
Om man bara hade säkra svar...
Fast det klart, det vore ju inte så kul det heller. :P

Och om ni inte förstår ett ord av vad jag skriver, jag förstår er. Kan tänka mig att det här inlägget är helt oförståeligt. :S
Hoppas ni har det bra iaf ;P
/ Jennie

Kommentarer
Postat av: bea

Du har börjat med filosofi, right?XD

2008-11-14 @ 23:32:21
Postat av: beatrice

du har börjat med filosofi,right? xD

2008-11-14 @ 23:35:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0