Tjolahopp! :P

Stannade hemma idag från jobbet pga halsont och snuva. Inte så farligt, men kan ju bli värre. :S Dessutom är det inte så smart att jobba i kök då man har det. ^^

Nu är det bättre, har sovit aslänge. Fast jag har huvudvärk. :S

Så, julaftonen var mysig. :) Önskar att den höll på längre bara. Alltså, jag håller på att bli sådär vuxen och tråkig. :O Förut var det liksom "jaja, julmat är gott och det är trevligt att äta, men kan vi inte öppna julklapparna nu och fortsätta äta sen?". Nu va jag en av de sista som blev klar med maten och höll hela tiden på "mm, vad gott det är, jag önskar att jag orkade mer". xD Hjälp mig, någon? X'P Vart tog den där otåliga barnattityden med längtan efter att se vad som låg i paketen vägen? X'P Haha, men jag somnade inte till Kalle Anka iaf som vissa andra vuxna gör..;) Så helt vuxen är jag inte än. :D Tack och lov! :D X'P

Men såklart va det kul att öppna julklappar också. :) Både att ge och få. :) Den julklappen jag va mest nöjd med som jag gav var nog gåvopresenterna som mamma, pappa och mormor fick. :) De gav ett förlossnings-kit till fattiga kvinnor i Paraguay, en kurs i konflikthantering för ungdomar på Västbanken och mekanikerutbildning för unga kvinnor i Burkina Faso. Sen tror jag att pappa gillade boken med gitarr-tips han fick. :) Och även presenten jag och Kattis gav Jennie, "Ouran High Host Club del 1" på bok var jag ganska nöjd med. :) Men det va ju den 21 Dec. Aja. xD

Vad fick jag då? Jo:
- Ett playstation 2, med tillhörande singstar "ABBA" :D (föräldrarna)
- Ett paket med ABBAs samtliga album :D (föräldrarna)
- Mysteriet på Greveholm (brorsan)
- Biocheck (mormor) och pengar (farmor och farfar)
- Nagellack från Depend (föräldrarna)
- Doftljus (brorsan)

och lite mer :)

Juste, sen gav mamma hela familjen nån grej om att gå på bio på juldagen och se premiären av "Australia". Så det gjorde vi, mormor orkade tyvärr inte gå med, men vi andra gick. Den va asbra! :D Väldigt fint gjord och en bra handling. Den berörde verkligen.

Sen jobbade jag ju igår och iförrgår, så helt sprudlande pigg har jag ju inte vart nu efter jul. xD Men nu får jag vila och sen den 2 åker vi ju till Lycksele. :D I can't wait! :D

Kramar!
/ Jennie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0